Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Svar från studievägledning

Av Mikael Jacobsson - 17 juni 2011 15:01

Idag så fick jag svaren från studievägledarna både på Karlstads Universitet och Göteborgs Universitet. Snabba svar från båda, men GU gav ingen vettig information eller svar på mina frågor. KAU var snabba att svara och jag fick bra information och svar på mina frågor.


För mig är det viktigt när jag gör mitt val hur saker varit innan. Med tanke på att det är 2011 så är epost en viktig funktion. Speciellt när man som mig inte har möjlighet att sitta i telefon på dagtid. Så jag vill ha hyfsat snabba svar, men ännu viktigare är att man får den information man efterfrågade.


Så Karlstads Universitet har gått upp några placeringar igen med tanke på att dom var så hjälpsamma. Och det har dom varit tidigare med när man hört av sig.


Har inte alla svar men jag har lite att arbeta vidare med nu. Jag får kolla lite med CSN vad som krävs för att få studiestöd under sommaren.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Jacobsson - 17 juni 2011 00:30

Jag har funderat lite kring det med studieekonomi och jag kanske har kommit på en alternativ lösning. Det finns ju sommarkurser att läsa på Universitetet och dom har man rätt att få studiestöd för.   Vad jag fattat så är ett år på universitetet 4...

Av Mikael Jacobsson - 16 juni 2011 22:43

När jag började fundera på att skaffa mig en högre utbildning så var tanken den att det svåraste var att komma in. Sen var det boende som man trodde skulle bli det svåraste då det är bostadsbrist i många av dom städer man kan tänka sig att söka till....

Av Mikael Jacobsson - 16 juni 2011 18:15

Har köpt ett ett gäng böcker den senaste tiden som jag planerar att läsa under sommaren nu. Några har jag köpt via internet och några har jag köpt i den lokala bokhandeln.   Metro 2033 - Den sista tillflykten   Detta är en fiktiv bok som utsp...

Av Mikael Jacobsson - 16 juni 2011 17:57


    Jag har varit intresserad av väder så länge jag kan minnas. Jag har varit speciellt intresserad av det som kallas oväder. Jag är fascinerad av sånt som orkaner, blixtar, tromber osv.Jag minns hur jag en gång på 90-talet betraktade en av dom...

Av Mikael Jacobsson - 15 juni 2011 15:33

Denna blogg är dedikerat till mitt intresse för vetenskap, i synnerhet fyisk och meteorologi. Jag har även ett stort intresse för matematik och andra typer av vetenskap.   I denna blogg så kommer jag att blogga om mina intressen, men också om min...

Ovido - Quiz & Flashcards